3 dec. 2012

Nu är vintern här..

å vi älskar det.. Ja till och med lilla Donna efter mycket om och men.

Det va ett tag sen som vanligt jag bloggade, med det är sån full rulle här hela tiden. Så vad har hänt..
Jo vi hade besök av kennel kaos i några dagar, Åsa kom susandes med lilla Noya och Bosse och hängde med oss. Det va såå skoj att få besök från fasta land, även om inte alla vovvarna fick följa med.. =) Lilla Noya hade så bebisar i magen å va såååå trött och rund, men lilla Bosse höll igång för två. Grabbarna blev stormförälskade i den lille podengo pojken att tårar rullade när han va tvungen att åka hem.
Nikki fick gå sitt första viltspår någonsin, och hon va jätte duktig, det regnade som bara den och det va så blött på vissa ställen att man fick hoppa från tuva till tuva, men Snikkan klarade galant. Det va lite spännande å se hennes arbete, för i personspår så går det ju i 160.. men i blodspåret så sänker hon tempot och det är riktigt behagligt att hålla i linan då, hon är så noga när hon spårar och älskar det verkligen. Det roliga va när vi hade gått det första spåret så släppte jag Nikki lös och hon tycket att det va så skoj så hon tog spåret en gång till och sen tog hon Bosses oxå!!! hahahah jag log åt min lilla tös, hon kan verkligen allt.. eller ialla fall lite,,=)
Jag har ju bestämt mig för att göra anlagsprov med Snikkan så vi tränade som bara den och så fick jag tag på en domare som kunde hjälpa mig med provet.. det va bara det att vi va tvungna att åka till Sthlm, inga problem.. Men så klart så skulle det ju börja snöa på just den dagen så när vi väl kom fram efter en helvetes resa på båten.. ja det gungade så jag trodde att jag skulle dö, jag låg på golvet bredvid nikki och mådde illa. Men vad gör man inte för sin lilla welsh?? Väl framme så fick jag ett sms att provet blev inställt.. grrr jaja då va det bara att gasa ut till Kummelnäs och hänga med Anna , Balder och Hjalmar!! Ååå vad det va skoj att träffa er, det blev långpromis och lunch, på promisen kom det en liten welshtös på 8 månader kutandes,, åå så söt. Nikki blev jätte glad, det va så skoj att se hur vuxen hon blitt. Efter Anna så gasade vi ut till Bromma och kennel Kaos.. å där fick vi hälsa på en dag gamla podengo valpar.. 200g!!! Vet ni hur små de är!!!! Två små jätte söta pojkar.. Där satt vi å myste i soffan å käkade sushi!!! mmmmums.. det får man inte ofta här hemma, Niclas tycker att det smakar fan... sen va det bara att åka till båten och hem.. Det va lite konstigt att vara i stora staden, det va liksom hemma men inte, en liten tår hade jag i ögat när vi åkte mot färjan, men när vi väl va hemma och jag såg hur lycklig Nikki blev och att Niclas låg på soffan och väntade gjorde att jag verkligen kände mig hemma!så Borta bra men hemma bäst!

Pluto min lille herre har gjort det igen.. Vi har utökat staketet så nu är hela tomten inhägnad.. Och ja lille Pluto hittade ett rymmarhål!!! Det va ons kväll kl va typ 22 och vi skulle ta sista promisen, Pluto, donna och Nikki drog runt knuten, det va alldeles tyst, Nikki kom tillbaka och skvallrade att de andra hade gjort nåt bus, jag gick runt huset och hundarna va som bortblåsta.. och då såg jag, Pluto hade trängt sig emellan en stolpe och husväggen!!!! Jävla hund!!! donna är ju hans trogna följeslagare så hon hade ju följt efter, Nikki va både förstor och för feg att ens försöka.. Fan jag blev helt kall innombords, det va mörkt, kallt och sent,, Jag skulle upp 05:15 nästkommande morgon och åka till Sthlm.. Vi ropade å letade, lös med lampror, Niclas körde runt åkrarna mm men inga hundar. Jaja finns inte så mycket att göra än å vänta..Eftersom jag blir så hysterisk när något händer mina ögonstenar, så tvingade Niclas in mig å packa mm för morgondagen, mendan han va ute å fixade Plutos rymmar väg.. Då kom Donna hem, lillstumpan gillar inte å va på rymmen.. Vi satte oss i i vardagsrummet, det va så kallt ute.. Mitt hjärta slog i 120... Nikki snurrade å snurrade inne, som att hon hajjade att jag va nojig. JAg gick ut igen då va kl närmare halv tolv på natten, å då såg jag lille man komma lommande, min lille älskling, han såg så ruffig ut å oj vad han skämdes, men hel va han.. Jag är såå nyfiken på var han är och gör där ute, för han syns och hörs inte, och helt plötsligt så dyker han bara upp..  min lille man...
Å donna den lilla råttan har lärt sig att gå igenom kattluckan.. så där ska hon in å jaga katterna.. jag hoppas att de kunde skrämma henne lite så att hon hajar att hon inte har så mycket att göra där inne!!

Sen har jag bestämt att ta en kull på Nikki när hon blir fyra år.. så nu sitter jag å lusläser allt om uppfödning!! Åsa har lovat att hjälpa mig att leta upp en snygg herre till Snikkan! Shit det är ju hur mycket som helst att tänka på! Men det ska bli skoj..

Idag kommer pappa på besök för några dagar, och sen på fr packar vi bilen full med hundar och barn och åker ner till Göteborg för att hälsa på syster och familj! Det ska bli skoj, helt plötsligt så fick ju alla barn nya kusiner!!!! Vilket verkar vara mycket uppskattat!!

kram från Knas!!





















22

1 kommentar:

  1. Det verkar inte gå någon nöd på dig precis.
    Saknar våra promenader, du får pallra dig söderöver så vi kan återuppliva gamla minnen :-)
    Ha det så gott och kram till er alla från oss alla
    /Annelie

    SvaraRadera