5 mars 2013

Hoppsan så det kan bli...

Ja först så händer ingenting , sen kommer allt på en gång.
Jag har gått gnällt ibland på att varför kan inte jag få glida lite på en räkmacka... Å det kan man nog säga att jag har gjort nu..I alla fall liiite! =)

Så vad har nu hänt.. Har ju gått säkert ett halvår sen jag bloggade , så hela julen och allt skiter vi i.. Det va mys osv..
Jag har ju vart arbetssökande sen i somras, jag har sökt och sökt och sökt men inte ens fått svar från bröddisken på ICA!! Jag höll på att bli tokig, är man tvungen att vara hjärnkirurg för att få ett jobb eller?? Men så plötsligt från klar himmel så damp jobbet ner i knät på mig. Så nu ska jag få än en gång vara med från början på ett litet hotell/restaurang/café/festvåning mm . Fårösunds fästning!!! Ohhi Peter och Cian som äger det är helt fantastiska och rara, känns redan som ett andra hem. Jag kommer nog få göra det mesta vilket passar mig utmärkt, att få va med lite här och där, inga nätter och inga fulla walkins och töntiga hip hop grupper!! Utan ett litet soft ställer ute i Fårösund! Så hur kul som helst! så har man nu vägarna förbi öjn så ta en tur ut och kom och hälsa på. sweet!

Sen blev jag lite smått övertalad till att både va med i sockenutvecklingsgruppen i Bäl och teatersällskapets styrelse, och såklart så är jag sekreterare i båda!! hahahah jag som har dyslexi, men vem bryr sig! =)

Det va även årsmöte på Visby BK, ja varför inte tänkte jag och åkte ner, jätte trevligt möte med god middag och fika, när jag åkte därifrån så satt jag visst i tävlingssektorn!!! Niclas bara skrattade när jag kom hem.. Vad var det jag sa!!! Ficka jag höra typ hela kvällen...  så visst har jag och göra.

 Hundarna strosar mest omkring, jag har inte haft ork, så lilla Nikki och Donna har blitt lite runda om magen... grr men nu börjar snön försvinna i skogen så snart kan vi ut å lägga lite spår och nikki och jag kan börja träna lite lydnad igen, nu när kvällarna börjar bli ljusare.

Och i hela den här cirkusen så tänkte vi utöka flocken lite.... Nej vi ska inte ha en valp , även om jag va på väg att övertala Niclas att inhandla en lite Podengo kille som jag blev så förälskad i.. nej vi ska utöka med en liten tvåbent "valp" i aug.. om nu såklart allting vill sig väl....så fröken Dittmer ska bli morsa!!! Hjääälp! hahahaha vem kunde tro det för tre år sen?? ja inte jag i alla fall... Så ja visst här har vi full rulle!

Så hoppsan så det kan bli ibland!!!
Kram från knas!!
Visst ser Niclas lite sugen ut!

Våren är på ingång
Litet monster!!!!

Fin besök från fasta land

mys i vårsolen

Pluto myser

Bra att snön i diket finns kvar tycker Sikkan
trötta efter dagens bravader

BFF


5 kommentarer:

  1. Åhhhhh! Så underbart med en tvåbent liten raring i Augusti! Så glad för din skull!
    Ja, inte behöver du vara sysslolös nu inte hahahahaha! Allt eller inget!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahhaa ja absolut Peggy allt eller inget!!!! Kraam!!!

      Radera
  2. Vet inte var jag ska börja, men ett stort GRATTIS till allt!!! Så spännande med jobb och människovalp.

    SvaraRadera
  3. Livet på landet i ett nötskal! Kommer nytt folk blir dom uppfångade på en gång i alla föreningar som finns :-)

    Och Grattis till det blivande moderskapet!

    Superkramar från oss alla

    SvaraRadera